پایتخت قزاقستان تنها در دوهفته میزبان بیش از نیم میلیون گردشگر خارجی شد

به گزارش خبرگزاری کازینفورم، قزاقستان به لطف برگزاری رویدادهای بزرگی در ماه سپتامبر پذیرای بیش از 597 هزار گردشگر خارجی شد.

از اول تا سیزدهم سپتامبر بیش از 597 هزار گردشگر خارجی از این کشور دیدن کردند که از این تعداد، 68 هزار نفر از طریق فرودگاه‌های بین المللی آستانه و آلماتی وارد شدند و مابقی افراد از سایر روش های حمل و نقل نظیر راه آهن و وسایط نقلیه استفاده کردند.

عوامل اصلی افزایش گردشگران این کشور، برگزاری پنجمین دوره بازی‌های جهانی عشایری و کنسرت دیماش قودایبرگن خواننده مشهور قزاقی است. این رویدادها بازدیدکنندگان از 89 کشور جهان را به خود جذب و به افزایش چشمگیر تعداد گردشگران خارجی نیز کمک کرد.

ارژان ارکینبایف، معاون وزیر گردشگری و ورزش قزاقستان در این باره گفت: مهم‌ترین کشورهایی که گردشگران خارجی از آن‌ها وارد شده‌اند، افزون بر کشورهای همسایه، چین، هند، ترکیه، آلمان و آمریکا بودند. به عنوان مثال، بیش از 33 هزار نفر از چین، بیش از شش هزار نفر از هند، بیش از چهار هزار نفر از آلمان، و حدود دو هزار گردشگر از ایالات متحده آمریکا وارد شده‌اند. این اطلاعات نشان دهنده علاقه رو به رشد قزاقستان به عنوان یک مقصد گردشگری است.

وی همچنین افزود: تعداد قابل توجهی گردشگر از ازبکستان، ترکیه، قرقیزستان، آمریکا و کره جنوبی وارد این کشور شده اند.

بر اساس داده های سامانه eQonaq حدود 12.4 هزار گردشگر خارجی تنها در یک هفته از آستانه بازدید کردند. مجموع هزینه های این افراد برای اقامت، حمل و نقل، غذا و سرگرمی بالغ بر 15.5 میلیون دلار یا 7.5 میلیارد تنگه بوده است.

میانگین هزینه گردشگران کشورهای غیر CIS 1500 دلار بوده‌است. همچنین شرکت کنندگان در بازی‌های جهانی عشایر بر اساس برآوردهای کلی 625 هزار دلار اضافی به اقتصاد این کشور کمک کردند.

مکان های گردشگری محبوب در آستانه نیز از افزایش چشمگیر گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی خبر دادند. به عنوان مثال از 7 تا 13 سپتامبر، موزه ملی قزاقستان پذیرای بیش از 14 هزار نفر بود. حدود 15 هزار گردشگر از بنای تاریخی برج بایتریک و حدود 10 هزار نفر از غرفه نورعالیم بازدید کردند.

گفتنی است بازی های جهانی عشایری یک رویداد فرهنگی و ورزشی بین المللی است که به رویدادی مهم برای تقویت وجهه گردشگری قزاقستان تبدیل شده است. طبق اعلام کمیته برگزاری، بیش از 250 هزار نفر در محل اصلی جشنواره و دهکده اقوام و بازی ها حضور داشتند.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/rekordniy-turistskiy-potok-v-kazahstan-bolee-polumilliona-gostey-za-dve-nedeli-ba1b87

کد خبر 21124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =